Loading...
Journal of experimental child psychology1995Feb01Vol.59issue(1)

貧しい読者や通常の読者のセマンティックおよび音韻コーディング

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, U.S. Gov't, P.H.S.
概要
Abstract

読書障害の代替説明として、セマンティックおよび音韻コードの赤字を評価する3つの研究が実施されました。最初の研究では、2年生と6年生の貧弱な読者は、セマンティック開発を評価するさまざまなテストと、音韻コーディング能力の独立した尺度としての迅速な命名と擬似ワードデコードを評価するテストで比較されました。2番目の研究では、同じ被験者に言語的記憶と視覚言語学習タスクが、言葉による刺激としての意味と低い単語を使用して、視覚刺激として中国の表意図を使用して与えられました。セマンティックタスクでは、貧しい読者は6年生レベルでのみ通常の読者のレベルを下回っていましたが、迅速な命名と擬似ワードの学習タスクでは、2年生レベルでは通常の読者の下に実行されました。。口頭記憶と視覚言語学習タスクの両方で、貧しい読者のパフォーマンスは、単語の刺激が意味が高いが、意味が低いときはそうではなかったときに、通常の読者のパフォーマンスを近似しました。これらのパターンは、最初の実験で使用された同じセマンティックおよび音韻測定のいくつかを使用した3番目の研究で本質的に複製されました。読むために学習に使用されるもの。セマンティックコーディングの赤字は、リーディングスキルの習得の最初の段階でのほとんどの貧しい読者の読書の困難の可能性が低いと結論付けられましたが、年配の読者の長期にわたる読書の困難の結果として発生します。また、音韻コーディングの赤字は、ほとんどの貧しい読者の読書の難しさの可能性のある原因であると結論付けられました。

読書障害の代替説明として、セマンティックおよび音韻コードの赤字を評価する3つの研究が実施されました。最初の研究では、2年生と6年生の貧弱な読者は、セマンティック開発を評価するさまざまなテストと、音韻コーディング能力の独立した尺度としての迅速な命名と擬似ワードデコードを評価するテストで比較されました。2番目の研究では、同じ被験者に言語的記憶と視覚言語学習タスクが、言葉による刺激としての意味と低い単語を使用して、視覚刺激として中国の表意図を使用して与えられました。セマンティックタスクでは、貧しい読者は6年生レベルでのみ通常の読者のレベルを下回っていましたが、迅速な命名と擬似ワードの学習タスクでは、2年生レベルでは通常の読者の下に実行されました。。口頭記憶と視覚言語学習タスクの両方で、貧しい読者のパフォーマンスは、単語の刺激が意味が高いが、意味が低いときはそうではなかったときに、通常の読者のパフォーマンスを近似しました。これらのパターンは、最初の実験で使用された同じセマンティックおよび音韻測定のいくつかを使用した3番目の研究で本質的に複製されました。読むために学習に使用されるもの。セマンティックコーディングの赤字は、リーディングスキルの習得の最初の段階でのほとんどの貧しい読者の読書の困難の可能性が低いと結論付けられましたが、年配の読者の長期にわたる読書の困難の結果として発生します。また、音韻コーディングの赤字は、ほとんどの貧しい読者の読書の難しさの可能性のある原因であると結論付けられました。

Three studies were conducted evaluating semantic and phonological coding deficits as alternative explanations of reading disability. In the first study, poor and normal readers in second and sixth grade were compared on various tests evaluating semantic development as well as on tests evaluating rapid naming and pseudoword decoding as independent measures of phonological coding ability. In a second study, the same subjects were given verbal memory and visual-verbal learning tasks using high and low meaning words as verbal stimuli and Chinese ideographs as visual stimuli. On the semantic tasks, poor readers performed below the level of the normal readers only at the sixth grade level, but, on the rapid naming and pseudoword learning tasks, they performed below the normal readers at the second as well as at the sixth grade level. On both the verbal memory and visual-verbal learning tasks, performance in poor readers approximated that of normal readers when the word stimuli were high in meaning but not when they were low in meaning. These patterns were essentially replicated in a third study that used some of the same semantic and phonological measures used in the first experiment, and verbal memory and visual-verbal learning tasks that employed word lists and visual stimuli (novel alphabetic characters) that more closely approximated those used in learning to read. It was concluded that semantic coding deficits are an unlikely cause of reading difficulties in most poor readers at the beginning stages of reading skills acquisition, but accrue as a consequence of prolonged reading difficulties in older readers. It was also concluded that phonological coding deficits are a probable cause of reading difficulties in most poor readers.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google