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Journal of animal science1998Apr01Vol.76issue(4)

イメージ分析、運動力、および牛肉の牛牛の反応の評価に使用するための行動測定の比較と、ホットアイアンおよびフリーズブランディングに対する反応

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文献タイプ:
  • Comparative Study
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

合計300匹の動物からの33個(328 +/- 2 kg)が、痛みを伴う手順に対する行動反応を定量化するために設計された技術の比較のためにランダムに選択されました。去勢牛は、フリーズブラッシング(F)、ホットアイアンブランディング(H)、およびSHAMブランディング(S)の治療にランダムに割り当てられました。すべてのステアの応答は、ブランディング中の頭部の動きの量と強度を定量化するためにビデオ録画されました。さらに、ブランディング中にヘッドゲートに操縦してシュートを絞る力が、ひずみゲージと負荷セルを使用して記録されました。痛みを示すと考えられている行動(尾、蹴り、転倒、発声)もブランディング中に記録されました。これらの手法は、ブランディング中のステアの行動反応を測定する際の有効性について比較されました。ホットアイアンブランドの去勢牛は、FまたはSステアよりも最大および平均頭の移動距離と速度が大きく(P <.05)、FステアはS動物よりも最大値が大きいだけでした(P <.05)。ヘッドゲート負荷セルから得られた最大の運動力も、FまたはSステアよりもHの方が大きかった(P <.05)。ただし、絞り荷重セルまたはヘッドゲートひずみゲージデータのHとF処理の間に違いは観察されませんでした。ホットアイアンブランドの去勢牛は、テールフリック、キック、シュートに落ちる、ボーカリゼーションの最大の発生率があり、Sステアは最も少なかった。結果は、HステアがFやSステアよりもブランディング時により多くの不快感を経験したのに対し、F速度はシャムよりも不快感を経験したことを示しています。画像分析は、ブランド化中のテールフリック、キック、転倒、発声の運動力の測定と周波数カウントと比較して、治療の違いを検出するための優れた手法でした。

合計300匹の動物からの33個(328 +/- 2 kg)が、痛みを伴う手順に対する行動反応を定量化するために設計された技術の比較のためにランダムに選択されました。去勢牛は、フリーズブラッシング(F)、ホットアイアンブランディング(H)、およびSHAMブランディング(S)の治療にランダムに割り当てられました。すべてのステアの応答は、ブランディング中の頭部の動きの量と強度を定量化するためにビデオ録画されました。さらに、ブランディング中にヘッドゲートに操縦してシュートを絞る力が、ひずみゲージと負荷セルを使用して記録されました。痛みを示すと考えられている行動(尾、蹴り、転倒、発声)もブランディング中に記録されました。これらの手法は、ブランディング中のステアの行動反応を測定する際の有効性について比較されました。ホットアイアンブランドの去勢牛は、FまたはSステアよりも最大および平均頭の移動距離と速度が大きく(P <.05)、FステアはS動物よりも最大値が大きいだけでした(P <.05)。ヘッドゲート負荷セルから得られた最大の運動力も、FまたはSステアよりもHの方が大きかった(P <.05)。ただし、絞り荷重セルまたはヘッドゲートひずみゲージデータのHとF処理の間に違いは観察されませんでした。ホットアイアンブランドの去勢牛は、テールフリック、キック、シュートに落ちる、ボーカリゼーションの最大の発生率があり、Sステアは最も少なかった。結果は、HステアがFやSステアよりもブランディング時により多くの不快感を経験したのに対し、F速度はシャムよりも不快感を経験したことを示しています。画像分析は、ブランド化中のテールフリック、キック、転倒、発声の運動力の測定と周波数カウントと比較して、治療の違いを検出するための優れた手法でした。

Thirty-three steers (328 +/- 2 kg) from a total of 300 animals were randomly selected for a comparison of techniques designed to quantify the behavioral response to painful procedures. The steers were randomly assigned to freeze-branding, (F), hot-iron branding (H), and sham branding (S) treatments. The responses of all steers were videotaped to quantify the amount and intensity of head movements during branding. In addition, the force that steers exerted on the headgate and squeeze chute during branding was recorded using strain gauges and load cells. Behaviors believed to be indicative of pain (tail-flicking, kicking, falling, and vocalizing) were also recorded during branding. These techniques were compared for their effectiveness in measuring behavioral responses of steers during branding. Hot-iron-branded steers had greater maximum and average head movement distances and velocities than F or S steers (P < .05), and F steers only had greater maximum values than S animals (P < .05). The maximum exertion forces obtained from headgate load cells were also greater in H than in F or S steers (P < .05); however, no differences were observed between H and F treatments for squeeze load cell or headgate strain gauge data. Hot-iron-branded steers had the greatest incidence of tail-flicks, kicks, falls in the chute, and vocalizations, and S steers had the least. Results indicate that H steers experienced more discomfort at the time of branding than F and S steers, whereas F steers experienced more discomfort than shams. Image analysis was a superior technique for detecting treatment differences compared with exertion force measurements and frequency counts of tail-flicks, kicks, falls, and vocalization during branding.

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