著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
ローランドのてんかんは、良性局所てんかんの古典的な例と見なされています。しかし、罹患した子供では神経心理学的欠損が認められています。ローランドの放電は主に中央側頭領域に分布しているため、言語関数との特定の干渉が疑われる可能性があります。したがって、言語処理のすべての重要な側面をカバーするローランドのてんかんの小児で標準化された神経心理学的評価を実施しました。私たちは、積極的なローランドの焦点を持つ20人の子供で、知性の商、口頭記憶、聴覚差別、語彙、文法、リテラシーを測定しました。学校でのパフォーマンスに関する情報は、アンケートを使用して教師から入手しました。ローランドのてんかんの患者は、12の標準化された言語テストのうち5つが規範集団よりも頻繁に頻繁に頻繁に失敗し、その結果、読み、綴り、聴覚学習、背景騒音による聴覚識別、表現力のある文法の障害を示しました。20人の子供のうち13人は、12の標準化された言語テストの2つ以上で言語の機能障害を示しました。これらの13人の子供のうち8人で、フルスケールのインテリジェンス商は平均範囲内であり、特定の言語の赤字を示しています。言語の機能障害は、学校での学習困難と密接に関連していた。この研究では、ペリジルビア語の言語領域の中間的機能障害を示唆するローランド性てんかんの小児における言語機能障害の一貫したパターンを文書化しています。
ローランドのてんかんは、良性局所てんかんの古典的な例と見なされています。しかし、罹患した子供では神経心理学的欠損が認められています。ローランドの放電は主に中央側頭領域に分布しているため、言語関数との特定の干渉が疑われる可能性があります。したがって、言語処理のすべての重要な側面をカバーするローランドのてんかんの小児で標準化された神経心理学的評価を実施しました。私たちは、積極的なローランドの焦点を持つ20人の子供で、知性の商、口頭記憶、聴覚差別、語彙、文法、リテラシーを測定しました。学校でのパフォーマンスに関する情報は、アンケートを使用して教師から入手しました。ローランドのてんかんの患者は、12の標準化された言語テストのうち5つが規範集団よりも頻繁に頻繁に頻繁に失敗し、その結果、読み、綴り、聴覚学習、背景騒音による聴覚識別、表現力のある文法の障害を示しました。20人の子供のうち13人は、12の標準化された言語テストの2つ以上で言語の機能障害を示しました。これらの13人の子供のうち8人で、フルスケールのインテリジェンス商は平均範囲内であり、特定の言語の赤字を示しています。言語の機能障害は、学校での学習困難と密接に関連していた。この研究では、ペリジルビア語の言語領域の中間的機能障害を示唆するローランド性てんかんの小児における言語機能障害の一貫したパターンを文書化しています。
Rolandic epilepsy is regarded as the classic example of benign focal epilepsy. However, neuropsychological deficits have been noted in affected children. As Rolandic discharges are mainly distributed over the centrotemporal region, specific interference with language function might be suspected. Therefore, we conducted a standardized neuropsychological assessment in children with Rolandic epilepsy which covered all important aspects of language processing. We measured intelligence Quotient, verbal memory, auditory discrimination, vocabulary, grammar and literacy in 20 children with an active Rolandic focus. Information about performance at school was obtained from teachers by means of a questionnaire. Patients with Rolandic epilepsy failed five of the twelve standardized language tests significantly more often than the normative population and consequently showed impairment of the following functions: reading, spelling, auditory verbal learning, auditory discrimination with background noise and expressive grammar. Thirteen of the 20 children showed language dysfunction with difficulties in two or more of the twelve standardized language tests. In eight of these 13 children the Full Scale Intelligence Quotient was within average range, indicating a specific language deficit. Language dysfunction was closely associated with learning difficulties at school. This study documents a consistent pattern of language dysfunction in children with Rolandic epilepsy which suggests interictal dysfunction of perisylvian language areas.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。