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Matthew Effect仮説は、読解能力の個人差の発達を説明する理論的枠組みを提供します。モデルは、読書の個人差の増加を予測します。読書と他の要因との相互関係は、これらの増加する違いを引き起こすようです。3年のこの縦断的研究は、初期の小学校での読書の個人差を増やす存在と原因を明らかにすることに関係していました。データは、構造方程式モデリングフレームワーク内で分析されました。結果は、単語認識スキルの個人差が増加することを明確に示しています。読解のために、この限られた期間にそのような効果を確立することはできませんでした。さらに重要なことは、読書と他の認知スキル、行動、動機付け要因との間のインタラクティブな関係のいくつかの証拠が、読者の間で違いが増加すると仮定されていると仮定されました。
Matthew Effect仮説は、読解能力の個人差の発達を説明する理論的枠組みを提供します。モデルは、読書の個人差の増加を予測します。読書と他の要因との相互関係は、これらの増加する違いを引き起こすようです。3年のこの縦断的研究は、初期の小学校での読書の個人差を増やす存在と原因を明らかにすることに関係していました。データは、構造方程式モデリングフレームワーク内で分析されました。結果は、単語認識スキルの個人差が増加することを明確に示しています。読解のために、この限られた期間にそのような効果を確立することはできませんでした。さらに重要なことは、読書と他の認知スキル、行動、動機付け要因との間のインタラクティブな関係のいくつかの証拠が、読者の間で違いが増加すると仮定されていると仮定されました。
The Matthew effect hypothesis provides a theoretical framework to describe the development of individual differences in reading ability. The model predicts an increase of individual differences in reading. Reciprocal relationships between reading and other factors seem to cause these increasing differences. This longitudinal study of 3 years was concerned with uncovering the existence and causes of increasing individual differences in reading in the early elementary grades. Data were analyzed within a structural equation modeling framework. The results clearly indicate increasing individual differences for word recognition skills. For reading comprehension, no such effects could be established for this limited time period. More important, some evidence for interactive relationships between reading and other cognitive skills, behaviors, and motivational factors, hypothesized to cause increasing differences between readers, was found.
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